Szukaj na tym blogu

czwartek, 24 marca 2011

Na dobry początek

Jeśli czytasz ten tekst znaczy, iż nie jest Ci obca praca w korporacji. Masz pewnie swoje przemyślenia i szukasz odpowiedzi lub po prostu jesteś tu szukając chwili wytchnienia i rozrywki. Mam nadzieję, iż to co tu znajdziesz spotka się z Twoim uznaniem i będziesz chętnie powracał. Intryguje Cię pewnie skąd ten tytuł ? Już spieszę z wyjaśnieniem. Wziął się on z pewnej przypowieści jaką słyszałem na którymś z kursów z zakresu zarządzania ludźmi na jakie bywałem wielokrotnie zsyłany. A brzmiała ona tak: Szedł sobie pewien człowiek przez rynek dużego miasta, na którym trwała wielka budowa. Zobaczył trzech kamieniarzy obrabiających kamienne bloki. Podszedł do pierwszego z nich i spytał co robisz ?. Pierwszy odpowiedział mu: tłukę kamienie. Podobnie zapytał drugiego i usłyszał: zarabiam na utrzymanie rodziny. W końcu i trzeci doczekał się pytania i odpowiedział: buduję katedrę. W teorji prowadzącego miało to obrazować główne postawy ludzi wobec pracy i ich identyfikację ze stawianymi im celami. Patrząc wstecz sądzę, iż na początku swojej drogi budowałem katedrę, potem zarabiałem na utrzymanie a dziś coraz częściej mam wrażenie że po prostu tłukę kamienie. A ty co robisz ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz